Friday, January 25, 2013

Cuti Maulidur Rasul - Apa aktiviti yang dibuat tu?

Apa saya buat hari ni ek? erm..macam-macam. Hari pertama adalah hari untuk qada' tidur. Khamis, Jumaat dan Sabtu.Pantai Timurkan Jumaat dan Sabtu hari cuti. Maulidur Rasul pulak jatuh pada hari Khamis.Memandangkan masih lagi "Perkahwinan Jarak Jauh" (PJJ). Bolehlah bangun sewenang-wenangnyakan..ape nak kisah. Untungkan..hehe..suami balik hujung minggu.Cuti pulak jatuh tengah minggu..bestkan..TAPI itu yang bestla..yang xbestnya bila baca Facebook. Kawan-kawan di FB pakat jalan-jalan dengan pasangan masing-masing, aku pulak duduk kat rumah menghadap Cik VAIO ni..mencari macam-macam idea.

Kalau cakap pasal Facebook ni, aku ade satu cerita. Aku pernahlah untuk tidak aktif menggunakan FB. TAPI suami aku kata..buat ape nak close account. Nanti bila dia xde kat rumah..aku mesti bosan. Dia kata ON je.Tau kabar berita kawan-kawan. OK Saya Yang Menurut Perintah. Hah ubah topikkan..sambung balik pasal idea tadi..

Idea datang bergolek..kreeeekk..kroook...aku sebenarnya tengah mencari ilham untuk rumah yang aku beli. Rumah tu berdekatan dengan rumah 'parents' aku di Rawang. Benda yang aku pikir dah ada dalam kepala ni TAPI nak di 'applied' kan tu ambil masa. Aku rasalah citarasa aku ni tinggi TAPI $$$ masih x tinggi lagi.Huhu..ke guane tu Abe Nor..(itu panggilan member2 suami bila tanya kabo husband dalam FB Chatting)..hurm detail betul aku ni.. Xpe slow2 pikirkan..demi masa depan yang gemilang, terbilang dan cemerlang. Hehe..Yang penting sekarang, aku tengah mencari supplier yang boleh bagi harga yang rendah TAPI boleh supply barang yang berkualiti. Contoh supplier yang tengah aku usahakan adalah Guocera Tiles and KCC Paint. Oh yer..sambil-sambil tu bila berjalan-jalan dengan Abe Nor, kitorang mesti nak tengok rumah-rumah di sekitar Terengganu ni yang boleh mencetuskan idea yang menarik untuk renovation rumah kitorang nanti. Sekarang baru aku faham bukan senang nak renovate rumahkan.

Petang tu pulak, aku ke Bandar Kuala Terengganu ni, macam biasa nak hidupkan.Cari duit poket tambahan.
Member minta tolong belikan tudung dengan harga borong. Nasib ada tempat yang boleh supply apa yang aku nak.Dah biasa dengan kedai tu..Bawah ni tudung bawal 3 tones..Sekarang ni 5 tones pun ada.. Kalau ada yang berminat. Bolehlah contact aku..


Malamnye pulak menghadap cik VAIO ni. Layan perasaan. Layan Facebook dan yang pasti untuk terapi minda aku xakan ketinggalan untuk mendengar ceramah daripada Pakar Motivasi : Dr. Muhaya. Tryla buka youtube..search je Dr. Muhaya.Ok..daaaa..


No comments:

Post a Comment