Friday, May 10, 2013

Batik Sutera Terengganu

Assalammualaikum w.b.t,

Hi..lame betul x update blog ni.Berbulan2.
Dikesempatan ini bolehla kongsi ceritakan. Actually bermula bulan Februari 2013. Aku dah start busy dengan kerja-kerja office. Sebab terlampau tension kerja..bingung aku..memang kerja xakan pernah habis.
Dengan balik dari office xda pulak kawan untuk bersembang. Akhirnya melihat kepada wang simpanan yang ada.aku pun berjinak-jinak untuk membuat jualan kecik-kecilan Batik Sutera Terengganu. Kerja pun di Terengganu dan sumber pun mudah diperolehi. Aku pun mula memberanikan diri. Untung menjual tu Alhamdulillah kalau aku bandingkan orang luar yang beli murah je dari penjual batik di Kedai Pasar Payang.Lagi berganda untung kot dari aku. Ini ape yang diceritakan oleh penjual batik di sebuah kedai Pasar Payang. Jual murah je..tp yang menjual balik ada daripada Kuala Lumpur, Kedah dan dari serata pelusuk Malaysia ni.Amik untung berganda-ganda.Jual balik (faham2 koranglakan) orang berniaga. Aku tidak. sbb x sampai hati. lagipun mmg niat nak tolong member.Ok ini di antara batik sutera  yang telah dibeli oleh kawan-kawan aku. Selamat mencuci mata...(Range RM 230-RM 300) - just nak share dengan pembaca..korangla.





















No comments:

Post a Comment